محبوب‌ترین و پرکاربردترین سازها
نوشته شده توسط : پریسااکبری

شاید رویای مشترک در میان همه‌ی انسان‌های دنیا نواختن یک ساز موسیقی به شکلی گوش‌نواز حتی برای یک لحظه باشد. این حس بارها به سراغ‌مان آمده است. لحظه‌ای در یک فیلم که یکی از شخصیت‌های آن شروع به نواختن کرده است و یا نوازنده‌های خیابانی در مسیر رفت و آمد شما و یا … .

ممکن است در شرایطی باشید که بتوانید به این رویا بال پرواز بدید و ممکن است همچین شرایطی نداشته باشید. امّا در حال حاضر جامعه‌ی یادگیران موسیقی در دنیا هر لحظه در حال گسترش است. چه به‌صورت آماتور و تفریحی و یا حرفه‌ای. با ما در ادامه این مقاله  همراه باشید تا به بررسی محبوب‌ترین و پرکاربردترین سازها بپردازیم . همچنین میتوانید با پیوستن به ما از آرشیو آهنگ شوتی عربی جدید لذت ببرید

در کنار تنوع فرهنگ موسیقیایی کشورها، تنوع ابزار و آلات موسیقی هم در دنیا بالا است. اما وقتی این دو ویژگی را بخواهیم با هم ترکیب کنیم؛ سرشماری جالبی در دنیای موسیقی پدید می‌آید.

ویولن: در حالی که بیشتر اوقات با موسیقی کلاسیک در ارتباط است و همچنین نوازنده ویولن بعد از رهبر ارکستر به ترتیب نوازنده دوم است. البته در چندین ژانر موسیقی دیگر نیز استفاده می‌شود. یادگیری آن نسبتاً آسان است و شما می‌توانید سایزهای مختلفی از آن را خریداری کنید، که همین موضوع نکته‌ی مهمی آغاز آموزش بچه‌ها به‌شمار می‌آید. (حمل و نقل، دست گرفتن و….)

درام: بله پدر و مادر و خواهر و برادر (خانواده‌تان) به احتمال زیاد نیاز به هدفون نیاز پیدا کنند (برای نجات از سر و صدا زیاد آن) امّا طبل همیشه یک روش خوب برای یادگیری نظم موسیقی است؛ زیرا درک نکات ریز این ساز اشتیاق به تنبلی کردن در یادگیری در موسیقی را از بین می‌برد. از بسیاری از ژانرهای موسیقی، کلاسیک گرفته تا راک و جاز جدایی ناپذیر است و  باید نام آن همیشه در بین محبوب‌ترین سازها باشد.

ساکسیفون: ساکس محبوب‌ترین ساز بادی است و ساز مورد علاقه در ارکسترهای مدارس است. در همه‌ی دامنه‌های صوتی از آلتو تا کنتراوباس موجود است – اگرچه آلتو و تنور برجسته ترین ها هستند – در هر شکل و اندازه‌ای هم ساخته و به فروش می‌رسد و در ژانرهای مختلف مفید هستند، اگرچه بیشتر به بودن در ژانر جاز معروف هستند.

فلوت: یک ابزار آرام و مناسب برای حمل و جابه‌جایی که یادگیری آن بسیار آسان است و هزینه‌ی زیادی هم ندارد. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان پله‌ی آغازین برای سازهای دیگر دانست. گرچه در درجه اول یک ساز کلاسیک است، امّا با ژانرهای دیگر نیز به مرور زمان سازگار شده است.

کلارینت: بسیاری از دانش‌آموزان شروع یادگیری‌شان در موسیقی را با تست کردن کلارینت تجربه می‌کنند که موضوعی بسیار طبیعی است. این یک ساز چوبی است و مانند فلوت کوچک، سبک و همه کاره است.

ویولنسل: خوشبختانه, ویولنسل برای دانشجویان جوان خیلی عظیم نیست، امّا با بزرگ‌تر شدن دانش‌آموز بسیار سنگین می‌شوند. این یک ساز زهی کلیدی است، همراه با ویولن و ویولا، و بیش‌تر در ارکستر سمفونیک و کوارتت‌های مجلسی استفاده می‌شود. ویولنسل تقریباً می‌تواند هر سازی را همراهی کند و تکنوازی‌هایی در رپرتوار خلق کند.

ترومپت: پادشاه سازهای برنجی است و تقریباً در هر ژانر استفاده می‌شود. بخشی جدایی‌ناپذیر از دیگر بخش‌های برنجی ارکستر سمفونیک مانند: شیپور. در اندازه‌های متنوع هم ساخته می‌شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: